Foorumi

» Tervetuloa vieras
[ Kirjaudu sisään :: Rekisteröidy ]

Sivuja: (6) < [1] 2 3 4 5 6 ... >

[ Seuraa aihetta :: Lähetä aihe sähköpostitse :: Tulosta tämä aihe ]

Aihe: Unelma työstä painajainen!< Edellinen | Seuraava >
slow Offline
Hengailija

Ryhmä: Hengailija
Sukupuoli:
Liittyi: Kesä. 2008
Lähetti: Heinä. 08 2010,04:49

Kirjotin tälläsen avautumisen mun omakohtasista kokemuksista mun Dj uran varrelta. Lisää säkin omat fiilikset tähän keskusteluun :) ja jos et aijo muuta kun vittuilla, niin älä ees jaksa lukea

Kiinnostuin Dj hommista noin neljävuotta sitten. Ajattelin et on siistiä soittaa baarissa just sitä mitä haluaa, ja hyvännäköset naiset jammais kopissa. Ja myös et rahaa tulis paljon mukavalla työllä.

Noh, sain ensimmäisen keikan muutaman harjottelu keikan jälkeen, ja laina levyillä lähdin soittelemaan. Paikka jossa ekan keikan vetäsin oli ihan ok yökerho. No siitä se alamäki sitten alko. Olin noin vuoden vakkari Dj:nä siellä, ja päätin vaihtaa toimistoa koska aina samat naamat ja aina samat biisi toiveet alkoi vituttamaan.

Palloilin monissa eri kaupungeissa, ja se tuntu siistiltä vaikka puolet keikka liksasta menikin bensatankkiin. Hetken aikaa sitä kivaa kesti, kunnes siihenkin kyllästyin.

Oma näkemys tän hetken suomi Dj- meiningistä on, että tää on ihan perseestä. On muutamia hyviä paikkoja esimerkiks sedulat, nekin tuppaa pöyrimään suhteiden kautta aikapitkälti. Jos ei ole suhteita nii aikavarmasti päädyt soittamaan johkin hangon keskustan kulmakuppilaan. No on monia tiskijukkia jotka vihaa seduloita, ite taas kuulun siihen ryhmään joka tykkää soittaa ns "freshiä" uutta musiikkia, eikä mitään vitun barbie girl, bäkkärit, spaissarit osastoa.

Oon yrittäny lopettaa tätä touhua jo kauan, mut eihän siitä pääse eroon. En edes tiedä mitä viikonloppusin tekisin jos oisin vapaalla, viimisestä vkl vapaasta onkin aikaa.

Tän työn miinukset:

- Palkka (Keskipalkka: 80-160€)
- Ravintolat joissa on paskat soittimet ja laitteet, sekä pa.
- Vittumaiset asiakkaat " SOITA HETI SEURAAVAKS SE "
- Kunnioitus työtä tekevää kohtaan

Tän työn plussat:

+ Saa työskennellä musan parissa.

*saa idean*  *saa idean*

Editoinut slow Elo. 13 2010,05:28
Back to top
Profile PM 
Miki Offline
Neulapoika

Ryhmä: Neulapoika
Sukupuoli:
Liittyi: Heinä. 2006
Lähetti: Heinä. 08 2010,10:14

Lainaa (slow @ Heinä. 08 2010,04:49)
Oma näkemys tän hetken suomi Dj- meiningistä on, että tää on ihan perseestä. On muutamia hyviä paikkoja esimerkiks sedulat, nekin tuppaa pöyrimään suhteiden kautta aikapitkälti.

Sulla on ihan oikee haju siihen et miten dj homma Suomessa toimii, mut ei siita voi pelkastaan Suomea ja Suomalaisia syyttaa. On siina DJ:tkin omalla tavallaan vastuussa siita mihin homma on mennyt.

Eika missaan nimessa Suomi ole ainut maa missa olis asiat pain persetta. En tarkoita et kaikki kusisi vaan et joka paikassa on hyvat ja huonot puolet.

Kokemuksesta voin sanoa, et ei se ulkomaillakkaan helpota. Ok, musa voi olla joissain maarin parempaa, laitteisto on yleensa huippuluokkaa, jotta DJ:t voi tehda tyonsa. Mutta, sitten alkaakin se stressaaminen:

-Voit soittaa tunnin setin aikana yhden huonon biisin, ja tannsilattia aanestaakin jaloillaan.
-kukaan ei tule toivoon biiseja, joten et saa siita yhtaan apua.(tarkoittaa sita et jos ei ole silmaa lukea jengia niin kusessa on)
-Jos soitat oikean biisin vaaraan aikaan niin lattia tyhjenaa jalleen jne.. jne...
-Pahinta on se et jos et osaa miksata tai miksaus kusee, niin asiakkaat haipyy seka ravintola voi mainita asiasta. (Ei tarvi hirveena suomesessa ressata)

Eli siis, Ma ajattelin kansa aikanaan et suomi on perseesta jne... Mut todellisuudessa, Suomessa vaan jostain syysta joka aloitteleva tyyppi otetaan muutaman koekeikan jalkeen duuniin, ja ei anneta mitaan taso vaatimuksia. Moni dj suomessa ei koe sellaista stressia mita joutuu kokemaan ulkomailla. Sanoisin jopa niin, vaikka tama nyt sitten on hieman yleistettyna, joten ei herneita nenaan kiitos, etta Suomen dj taso johtuu lahinna siita et jostain syysta siella on dj unohtunut, ja itse dj:t ei osaa nousta asiaa vastaan. Talla hetkella perus ravintola dj on baarille ainoastaan valttamaton paha milla saa aukiolo ajat pidettya siella 04.00:ssa.

--------------
-M-
www.emilc.com
Back to top
Profile PM 
Pete Input Offline
Asiantuntija

Ryhmä: Viikonloppu-Dj
Sukupuoli:
Liittyi: Marras. 2003
Lähetti: Heinä. 08 2010,14:26

On muutamia hyviä paikkoja esimerkiks sedulat, nekin tuppaa pöyrimään suhteiden kautta aikapitkälti. Jos ei ole suhteita nii aikavarmasti päädyt soittamaan johkin hangon keskustan kulmakuppilaan.

No kyllä sitä jonkinlaisia suhteitakin pitää olla, mutta ainakin mun mielestä tärkein kriteeri on oma osaaminen. Jos on tarpeeksi hyvä soittaja, niin sitä pääsee mihin vaan...

Itse sanoisin näin, että täällä Turussa on tällä hetkellä loistava asiakaskunta ja he osaavat ottaa uusia biisejä vastaan muitta mutkitta. Eivät siis "sylje päälle", jos eivät tunnista jotain biisiä, vaan joraavat niitä suhteellisen avoimesti.
Ja mikä parasta, maailmalla olevat hitit, ovat hittejä samaan aikaan myös täällä ja asiakkaat tietävät / tuntevat ne.
Pahemmin ei siis tartte puolta vuotta vanhempaa matskua soitella, paitsi jos itse haluaa tai sitten jos toteuttaa joitakin asiakkaiden toiveita.

Toisena ääripäänä on sitten taas noi pikkukaupungit, (oli kyseessä sitten isommat tai pienemmät baarit ) joiden musa laahaa melkein vuoden jäljessä ja musatoiveet on "ranteet auki"-luokkaa, tyyliin rahtarista pikkupissikseen ja siitä koff-lippalakkiseen "todella rankan musiikin" (scooter) ystävään. Siinä sitä sitten pitää (kieli keskellä suuta) navigoida, jotta saa edes jollain asteikolla "tyylikkäät" bileet aikaiseksi, ilman että pitää sortua aivan järkyttävään "huoraamiseen".
Noh, sitä vaan pitää purra hampaita yhteen ja toivoa, että nekin joskus heräisivät tähän päivään.

--------------
COS' We Got House
Back to top
Profile PM 
slow Offline
Hengailija

Sukupuoli:
Liittyi: Kesä. 2008
Lähetti: Heinä. 10 2010,06:19

Lainaa (Pete Input @ Heinä. 08 2010,14:26)
On muutamia hyviä paikkoja esimerkiks sedulat, nekin tuppaa pöyrimään suhteiden kautta aikapitkälti. Jos ei ole suhteita nii aikavarmasti päädyt soittamaan johkin hangon keskustan kulmakuppilaan.

No kyllä sitä jonkinlaisia suhteitakin pitää olla, mutta ainakin mun mielestä tärkein kriteeri on oma osaaminen. Jos on tarpeeksi hyvä soittaja, niin sitä pääsee mihin vaan...

Itse sanoisin näin, että täällä Turussa on tällä hetkellä loistava asiakaskunta ja he osaavat ottaa uusia biisejä vastaan muitta mutkitta. Eivät siis "sylje päälle", jos eivät tunnista jotain biisiä, vaan joraavat niitä suhteellisen avoimesti.
Ja mikä parasta, maailmalla olevat hitit, ovat hittejä samaan aikaan myös täällä ja asiakkaat tietävät / tuntevat ne.
Pahemmin ei siis tartte puolta vuotta vanhempaa matskua soitella, paitsi jos itse haluaa tai sitten jos toteuttaa joitakin asiakkaiden toiveita.

Toisena ääripäänä on sitten taas noi pikkukaupungit, (oli kyseessä sitten isommat tai pienemmät baarit ) joiden musa laahaa melkein vuoden jäljessä ja musatoiveet on "ranteet auki"-luokkaa, tyyliin rahtarista pikkupissikseen ja siitä koff-lippalakkiseen "todella rankan musiikin" (scooter) ystävään. Siinä sitä sitten pitää (kieli keskellä suuta) navigoida, jotta saa edes jollain asteikolla "tyylikkäät" bileet aikaiseksi, ilman että pitää sortua aivan järkyttävään "huoraamiseen".
Noh, sitä vaan pitää purra hampaita yhteen ja toivoa, että nekin joskus heräisivät tähän päivään.

No esimerkiks Kunnarille on aika vaikea päästä ilman että tunnet jotain tyyppejä ketkä tekee sille duunia. Tai ellet oo soittanu seduloissa entuudestaan jonkin alihankinta firman kautta.

Ja ite oon kans monesti miettiny, et miten toi paska alkaa kasvaa mitä pienempään kaupunkiin/kuntaan menee. Se rapa mitä toivotaan noissa paikoissa, on jotain ihan älytöntä...
Back to top
Profile PM 
Meo Offline
Neulapoika

Sukupuoli:
Liittyi: Tammi. 2008
Lähetti: Heinä. 10 2010,10:22

Lainaa (slow @ Heinä. 10 2010,06:19)
Ja ite oon kans monesti miettiny, et miten toi paska alkaa kasvaa mitä pienempään kaupunkiin/kuntaan menee. Se rapa mitä toivotaan noissa paikoissa, on jotain ihan älytöntä...

Eikös DJ yleensäottaen näinäpäivinä tee hommaa ihan omasta kiinostuksestaan? Ja jos ei, niin eiköhän joka työssä joudu ihan vain nielemään oma toimeenkuvansa?

--------------
"In the arena of logic, I fight unarmed" - Joku T-paita jossain
Back to top
Profile PM 
Ekip Offline
Hengailija

Sukupuoli:
Liittyi: Helmi. 2008
Lähetti: Heinä. 10 2010,20:56

Juu välillä saa kyllä ihmetellä missä vaiheessa ihmiset on opetettu käyttäytymään noin dj:tä kohtaan, miten osa käyttäytyy. Jotenkin arvostuksesta ei voi puhuakkaan joissain paikoissa, ja jos edes yrität mainita aiheesta, niin olet heti vittupään maineessa.

Omalla tavallaan myös noi pienetpaikat on rikkaus, koska niihin mennessä ei koskaan voi aavistaa mikä kaikki niissä toimii. Senkun muistaa että jättää suurimman osan remix versioista soittamatta, ja tyytyy soittamaan vain radio versioita, niin todennäköisesti porukka diggaa. Toki isommissa määrin nuo paikat kyllä saattaa syödä soittajaa rotanlailla. Helppo ammatti tämä ei missään nimessä ole, mutta jokaisella kolikolla on kääntöpuolensa, ja yhdet hyvät bileet nostaa fiilikset ylös pitkäksi aikaa. Ja yksi hymyilevän asiakkaan kiitos saattaa pelastaa koko illan.

--------------
If i l00k like a jukebox, please hand over money before ordering.
Followme on Twitter http://www.twitter.com/djekip
Back to top
Profile PM WEB 
DjUTU Offline
Levynvaihtaja

Ryhmä: Levynvaihtaja
Sukupuoli:
Liittyi: Elo. 2008
Lähetti: Heinä. 11 2010,05:28

Lainaa (slow @ Heinä. 10 2010,06:19)

Hmm... pieni sosioekonominen oppitunti lienee paikallaan...

Suomessa on vain yksi paikkakunta, jossa väkiluku on yli puoli miljoonaa. Tämän lisäksi yli 100.000 väkilukuun yltää vain seitsemän paikkakuntaa. Top20 listan viimeisellä paikkakunnalla on jo alle 50.000 asukasta. Suurin osa maamme lopuista noin 350 kunnasta ovat ns. "muuttotappiokuntia", joista väestön liike on noihin listan kahteenkymmeneen suurimpaan; nuoriso lähtee kotikonnuiltaan opiskelemaan ja työskentelemään juuri siinä strategisesti merkittävässä iässä kun aletaan kuluttaa ravintoloita.

Tästä johtuen moneen pikkupaikkakuntaan jää yleisöksi hiukan karvahatumpaa jengiä, joiden illan ehdoton kohokohta on jotakin Kotkan ruusun ja Heilin Karjalasta välimaastossa ... hyvällä tuurilla.

Todennäköisyys sille, että pikkukylään syystä tai toisesta jääneet nuoret aikuiset jaksaisivat seurata hittien elämää on pienempi kuin isommilla paikkakunnilla - syystä, että ei ole tarpeellista elää aallonharjalla. Edellä mainitusta huolimatta on (ehkä hieman yllättäen) pienillä paikkakunnilla sangen todennäköistä, että ne henkilöt jotka musiikista jotain tietävät luultavasti ovat läsnä paikallisessa discossa/pubissa. Ikävä kyllä kuitenkin tämä ei välttämättä realisoidu järkeviksi toiveiksi. On iisimpää toivoa jotain helppoa ja vanhaa jolla ehkä jengi säilyy lattialla kuin jotain uutta ja potentiaalisesti hyvää jonka tunnettuus ei vielä paikallisesti ole riittävä ... harvalla kun itsetunto ei "maalla" riitä yksikseen lähteä jorailemaan. Ja jos/kun tyypit saavat kerättyä rohkeutta käydä esittämässä toive joka johtaa lattian tyhjentymiseen, siitä jää niille kehno fiilis "ei se nyt sitten ollutkaan niin hyvä biisi, ei kannata toivoa tulevaisuudessa". Vanhoilla junttitoiveilla jengi pysyy lattialla; niitä kannattaa toivoa, uudet biisit eivät ole tarpeeksi tunnettuja ja tyhjentävät lattian; niiden toivomista kannattaa välttää - itseään ruokkiva kehä on valmis.

Isommilla paikkakunnilla puolestaan ei tarvita kuin muutama aallonharjalla surffaava paikalle yhtä aikaa, jolloin uudetkaan hititkään (tai tulevat hittipotentiaalitkaan) eivät saa aikaiseksi totaalista lattiantyhjennystä. Lyhyesti; isoilla paikkakunnilla on yleensä helpompaa (tosin - pakko tähän yhteyteen mainita, että kyllä pääkaupunkiseudultakin edelleen löytyy Salmi-Hammarberg -tutkimuksessa kuvattuja viihdekeskuksia; pelto, kymmenen taloa, ostoskeskus ja sen keskellä krouvi, joissa vastaanotto musiikille on yhtä junttilinjalla kuin pikkukunnissa).

Mä en edelleenkään pysty käsittämään, että mitä pahaa on huoraamisessa, maailman vanhin ammatti ja kaikkea; "mulla on jotain mitä sä haluat, mä annan sulle mitä sä haluat ja mä saan hyvityksen siitä, molemmat osapuolet voivat olla tyytyväisiä".

Jos 90% (tai yleensä enemmän) paikan asiakkaista on sitä mieltä että parin vuoden takaiset biisit ovat kuuminta hottia, niin mikäs siinä, so be it. Ei se DJ ihan oikeasti menetä mitään asettamalla oman rimansa matalammalle tasolle kuin isojen paikkakuntien ykkösmestoissa. Pääsee vain helpommalla kun antaa virran viedä ja säästää sitten ne uudet hyvät biisit sinne minne ne sopivat paremmin.

Olen monesti tuonut julki mielipiteeni, että niille asiakkaillehan siellä sitä musiikkia ollaan soittamassa. Turha niitä on yrittää alkaa opettaa ison maailman tavoille, jää vain kehno fiilis molemmille osapuolille - DJ:lle kun "ei ne tajua" ja asiakkaille kun "ei se soita meille oikein".

Ja kaikki mitä tässä olen kirjoitellut on ihan vain omaa mielipidettäni. Saa - ja varmaan kannattaakin - olla eri mieltä.
Back to top
Profile PM WEB 
Santtu Offline
Korson Rehtori

Ryhmä: Jukebox
Sukupuoli:
Liittyi: Heinä. 2003
Lähetti: Heinä. 11 2010,16:55

Lainaa (DjUTU @ Heinä. 11 2010,05:28)

Mä en edelleenkään pysty käsittämään, että mitä pahaa on huoraamisessa, maailman vanhin ammatti ja kaikkea; "mulla on jotain mitä sä haluat, mä annan sulle mitä sä haluat ja mä saan hyvityksen siitä, molemmat osapuolet voivat olla tyytyväisiä".

Jos 90% (tai yleensä enemmän) paikan asiakkaista on sitä mieltä että parin vuoden takaiset biisit ovat kuuminta hottia, niin mikäs siinä, so be it. Ei se DJ ihan oikeasti menetä mitään asettamalla oman rimansa matalammalle tasolle kuin isojen paikkakuntien ykkösmestoissa. Pääsee vain helpommalla kun antaa virran viedä ja säästää sitten ne uudet hyvät biisit sinne minne ne sopivat paremmin.

ehdottomasti samaa mieltä. dj:n tehtävä on viihdyttää - ei opettaa.

--------------
-Santtu-
Back to top
Profile PM 
wille Offline
Neulapoika

Sukupuoli:
Lähetti: Heinä. 11 2010,18:05

Lainaa (Santtu @ Heinä. 11 2010,16:55)
dj:n tehtävä on viihdyttää - ei opettaa.

Mutta pitäähän niitä välillä myös "opettaa", muuten nämä "muutaman vuoden vanhat biisit" ovat kuuminta hottia vielä viiden vuoden päästäkin.

--------------
For The Love House
a.k.a Will Dragen
[DiscoFellaz]
Back to top
Profile PM WEB 
DJ Saunis Offline
Hengailija

Sukupuoli:
Liittyi: Joulu. 2009
Lähetti: Heinä. 11 2010,19:57

Lainaa (wille @ Heinä. 11 2010,18:05)

Mutta pitäähän niitä välillä myös "opettaa", muuten nämä "muutaman vuoden vanhat biisit" ovat kuuminta hottia vielä viiden vuoden päästäkin.

Yhdyn tähän!
Back to top
Profile PM 
Meo Offline
Neulapoika

Sukupuoli:
Liittyi: Tammi. 2008
Lähetti: Heinä. 11 2010,21:04

Lainaa (DJ Saunis @ Heinä. 11 2010,19:57)
Lainaa (wille @ Heinä. 11 2010,18:05)

Yhdyn tähän!

Mitä sitten vaikka olisivatkin? Rock musiikin saralla suosituimpia ovat kymmeniä vuosia vanhat kipaleet ja vielä tänä päivänä soitetaan ja kuunnellanhan hyvinkin aktiivisesti teoksia jotka ovat peräisin 1700- luvulta. Että silleen.

--------------
"In the arena of logic, I fight unarmed" - Joku T-paita jossain
Back to top
Profile PM 
Jokke Offline
Dj Joce

Sukupuoli:
Liittyi: Heinä. 2008
Lähetti: Heinä. 11 2010,21:38

Radiot hoitaa sen opettamisen. Djn rooli on olla se joka niitä radion opettamia biisejä siellä soittelee. Plus tuo paikalle lisää aukiolo-aikaa halvalla.
Back to top
Profile PM 
wille Offline
Neulapoika

Sukupuoli:
Lähetti: Heinä. 11 2010,22:31

Lainaa (Meo @ Heinä. 11 2010,21:04)
Mitä sitten vaikka olisivatkin? Rock musiikin saralla suosituimpia ovat kymmeniä vuosia vanhat kipaleet ja vielä tänä päivänä soitetaan ja kuunnellanhan hyvinkin aktiivisesti teoksia jotka ovat peräisin 1700- luvulta. Että silleen.

Jep. Eipä lisättävää!  :D

--------------
For The Love House
a.k.a Will Dragen
[DiscoFellaz]
Back to top
Profile PM WEB 
wille Offline
Neulapoika

Sukupuoli:
Lähetti: Heinä. 11 2010,22:32

Lainaa (Jokke @ Heinä. 11 2010,21:38)
Radiot hoitaa sen opettamisen. Djn rooli on olla se joka niitä radion opettamia biisejä siellä soittelee. Plus tuo paikalle lisää aukiolo-aikaa halvalla.

Eikä lisättävää tähänkään!  :D

--------------
For The Love House
a.k.a Will Dragen
[DiscoFellaz]
Back to top
Profile PM WEB 
Pete Input Offline
Asiantuntija

Sukupuoli:
Lähetti: Heinä. 13 2010,10:24

Lainaa (DjUTU @ Heinä. 11 2010,05:28)

Olen monesti tuonut julki mielipiteeni, että niille asiakkaillehan siellä sitä musiikkia ollaan soittamassa. Turha niitä on yrittää alkaa opettaa ison maailman tavoille, jää vain kehno fiilis molemmille osapuolille - DJ:lle kun "ei ne tajua" ja asiakkaille kun "ei se soita meille oikein".

Ja kaikki mitä tässä olen kirjoitellut on ihan vain omaa mielipidettäni. Saa - ja varmaan kannattaakin - olla eri mieltä.

Yritän nyt omalta kohdaltani valottaa syitä omaan "huoraamattomuuteeni", jotta ehkä käsittäisit asian (yleiseltä kantilta) paremmin.

Ei siis "huoraamisessa" sinänsä mitään pahaa ole, mutta yritän itse välttää sitä mahdollisimman paljon koska...

1.)
Tuo "huoraaminen" tarkoittaa lähinnä sitä, että mennään soittamisessa siitä kohtaa, mistä aita on matalin, eikä edes yritetä omalla kohdalla tehdä / saavuttaa jotain "parempaa", tahi edes yrittää ottaa riskejä soittamisessa, koska se on se suola tässä hommassa. Silloin dj antaa yleisölle palan itsestään ja samalla myös jyvät erottuvat akanoista.
On siis soittajia jotka vain aivottomasti painavat play-nappia toisen perään ja soittavat jopa toiveet aina seuraavaksi, oli tilanne lattialla mikä tahansa ja sitten on soittajia jotka rakentavat illan kulkua ja ottavat samalla riskejä.
Nämä soittajat jäävät mieleen ja antavat "vähänkään enemmän ajatteleville" asiakkaille jotain, minkä takia he tulevat toistekin. Ne muut räkä poskella olevat känniääliöt olisivat voineet jäädä (taas kerran) kotiin, mutta pakkohan nekin on päästää sisään, jotta kuppila pysyy hengissä.
Noille soittaminen on sama kuin ampuisi itseään polveen, yhtä kivuliasta, muttei pakollista.

2.)
Mä olen aina, siis koko urani alusta lähtien opetellut ostamaan uusia levyjä ja mielestäni dj:n kuuluu niin tehdä.
Dj:n myös kuuluu soittaa niitä uusia lauluja muille kanssakulkijoille, eli tanssivalle yleisölle.
Itse olen siis henkeen ja vereen AINA uuden musiikin kannalla, koska vanhat biisit oikeesti tulee jo puurona korvista ulos, eikä mulla enää ole niihin minkäänlaista intressiä.
Tällä "vanhoilla" tarkoitan siis joko todella "väsyneitä" biisejä, loppuun kuluneita / soitettuja (kuten Haddaway - What Is Love), tai noin pari vuotta vanhaa matskua, jotka eivä hyvyydestään huolimatta ole vielä edes klassikoita.
Miksi helvetissä niitä pitäisi soittaa, kun muutakin musaa on olemassa...

3.)
Tuskin ne supastara-dj:t siellä Studio 54:ssa veivas vanhoja hittejä kansalle, jotta saivat lattian täyteen. Ehei, lattia täyttyi, koska ihmiset halusivat siihen paikkaan. Sinne vaan moni ei päässyt. Sitäpaitsi, siihen aikaan kun "diskoteekit" yleistyivät, ei edes ollut hirveästi "wanhaa" matskua soitettavaksi, koska koko juttu oli niin uusi.
Mun mielestä tossa "discoteekki" hommassa juurikin kiteytyi se "idea", että musa on uutta. Oli tarkoituskin että ihmiset ottaisivat uusia biisejä avoimesti vastaan.
Oli kuitenkin ensimmäistä kertaa kunnon lattia, valot, äänentoisto ja niillä oli joku tarkoitus.
(voi pojat, olispa aikakone jolla pääsis edes yhdeksi illaksi kokemaan jotain uniikkia ja alkuperäistä, vaikka just tonne Studio 54:een)
Mun mielestä toi homma ei edelleenkään pitäisi olla muuttunut mihinkään, mutta radiokanavat meillä ja radio-dj:t ulkomailla, ovat saaneet sen aikaan, että pitää soittaa kaikenmaailman vanhoja rallatuksia / iskelmää / rokkiveisuja / yms muuta kuulumatonta shittiä nyky-"discoteekeissä", joka on aivan perseestä.
Mun mielestä koko "discoteekin" hohto oli just siinä musassa. okei okei... ne 10-15 minuuttiset versiot olis voitu jättää tekemäti, vaikka kyllähän nekin tavallaan "osuu ja uppoo" meikäläiseen edelleenkin. Toisaalta ajateltuna, ne oli siihen aikaan kova juttu, kun helvetin hyvä biisi vaan soi ja soi ja soi...

4.)
Sitäpaitsi, viikottain tulee niin paljon materiaalia, ettei niistä edes ehdi puoliakaan kuuntelemaan kertaalleen läpi (vaikka kuuntelisit 24/7), kun jo seuraavan viikon materiaali kasautuu päälle ja silti se asiakas kysyy sulta:
Eiks sul oo mitään hyvää / uutta?
Siinä sitä sitten vaan itsekseen ajattelee, että mistä vitusta noita tampioita tulee...

Tuossa siis hieman valotusta minun kantaani asiaan. Ja kuten itsekin sanoit, asiasta voi ja saa olla eri mieltä. :)

Editoinut Pete Input Heinä. 13 2010,10:29

--------------
COS' We Got House
Back to top
Profile PM 
Axel Knight Offline
Oldscool Dj

Ryhmä: Jukebox
Sukupuoli:
Liittyi: Helmi. 2005
Lähetti: Heinä. 13 2010,11:54

Paras lopputulos saavutetaan kun soitetaan sitä mitä yleisö haluaa  tulla kuuntelemaan/tanssimaan..ei sen monimutkasemmaksi kannata asioita vääntää..oli se sitten uudemmasta tai vanhemmasta  musiikista kyse.Kukin "huoraa" tahollensa  :p

--------------
Join Axel Knight Group On Facebook
Dj Axel Knight MySpace
Back to top
Profile PM WEB 
malaces Offline
hetero

Sukupuoli:
Liittyi: Marras. 2002
Lähetti: Heinä. 13 2010,13:02

Kyllähän ravintola deejiin työ on viihdyttää ravintolan asiakkaita. Se mikä Dj:n toistaseksi erottaa musalla varustetusta läppäristä on se, että hyvä Dj osaa rakentaa keikkansa illan, paikan, yleisön ja tilanteen mukaan ja on vastaavasti kasvot tekemilleen valinnoille. Joku ketä kohden voi mahdollisesti tanssia tai sylkeä.

Studio 54:sen kaltaset puitteet on aika harvoin ja harvalle tarjolla. On selvää ettei  täpötäyden Tigerin DJ:llä ole edes hätätilanteen varalla samaa tavaraa mukana, kun niillä sadoilla muilla Dj:llä on parhaillaan soittimessa, yrittäessään pitää paikan 15 asiakasta edes hetken tanssimassa. Sitä unelmatyötä mietittäessä on syytä pitää mielessä, että suurimmalle osalle, suurin osa keikoista tarkoittaa tuota jälkimmäistä tilannetta.

--------------
-Last night a CDJ saved my life-
Back to top
Profile PM 
Pete Input Offline
Asiantuntija

Sukupuoli:
Lähetti: Heinä. 13 2010,13:02

Lainaa (Axel Knight @ Heinä. 13 2010,11:54)
Paras lopputulos saavutetaan kun soitetaan sitä mitä yleisö haluaa  tulla kuuntelemaan/tanssimaan..ei sen monimutkasemmaksi kannata asioita vääntää..oli se sitten uudemmasta tai vanhemmasta  musiikista kyse.Kukin "huoraa" tahollensa  :p

Joo, eihän kyse olekaan mistään monimutkaisesta yhtälöstä mitä ei pystyisi toteuttamaan, vaan siitä, että mitenkä paljon sapettaa kun itse nimenomaan rakkaudesta musiikkiin "ratsastaa uusimman aallon harjalla" ja tekee helvetisti "kotitöitä" sen eteen ja yleisö tulee monen aallon jälkeen perässä.
Varsinkin nykyään internetin ihmeelisen maailman aikana, kun kaikki on kaikkien saatavilla nappia painamalla, on asia lähes käsittämätöntä.
Eri asia on niillä soittajilla jotka hankkivat materiaalinsa suoraan valmiilta "myynti-hittilistoilta" (jotka ovat aikaansa jäljessä), eivätkä paneudu asiaan sen enempää, vaan hankkivat kuukausittain justiinsa ne "vaadittavat" top5-biisit ja painavat niillä menemään. Jep, periaatteessa ja käytännössä se (valitettavasti) riittää, mutta ei siinä kauheasti intohimoa soittamiseen / musiikkiin tunnu olevan...tai no, mistä minä sen tietäisin.
Noh, kukin taplaa tyylillään ja kyllä ainakin mulle tulee hymy suupieleen ja iloinen mieli päälle kun asiakas tulee toivomaan jotain "tuoreempaa" matskua ja on jo kysyessään lähes varma ettei multa sitä löydy, mutta kerronpa hyvinkin pystyväni toteuttamaan hänen toiveensa.
Tuo vaan vaatii aikaa ja tietotaitoa, jotta bongaa ne uusimmat "kovat" jutut heti tuoreeltaan, sekä rohkeutta toteuttaa ne asiasta mitään tietävälle yleisölle...joskus paremmalla ja joskus huonommalla menestyksellä, riippuen sikäläisestä vastaanottokyvystä :)

Tässäkin maassa on niin monenmonet hitit ajettu tuoreeltaan sisään ja jengi on (kuitenkin) hiffannut ne vasta myöhemmin, että oliskohan yleisöllä jo aika ruveta luottamaan siihen paikalliseen soittajaan vähän enemmän? Vai vieläkö pitää odottaa 20 vuotta, että asia selviää yleisölle? Mahtavatko tajuta sittenkään?

--------------
COS' We Got House
Back to top
Profile PM 
Pete Input Offline
Asiantuntija

Sukupuoli:
Lähetti: Heinä. 13 2010,13:08

Lainaa (malaces @ Heinä. 13 2010,13:02)
...Studio 54:sen kaltaset puitteet...

Kröhöm...

Studio 54, NYC, USA, late 70's

Vaikka en maata, kaupunkia tai vuosilukua maininnutkaan, pitäisi tuon olla päivän selvää... :)

--------------
COS' We Got House
Back to top
Profile PM 
Pete Input Offline
Asiantuntija

Sukupuoli:
Lähetti: Heinä. 13 2010,13:43

Lainaa (malaces @ Heinä. 13 2010,13:02)
Kyllähän ravintola deejiin työ on viihdyttää ravintolan asiakkaita.

Tottakai, mutta onko silti pakko "huorata perse ruvella", jos ei kerran välttämäti olisi tarvis?
Tiedän kyllä soittajia, jotka huoraavat loppuunsoitetuilla ralleilla, vaikka pakista löytyy uudempaakin soitettavaa matskua ja jengillä olisi menohaluja, mutta rohkeus vaan puuttuu. Ei uskalleta kokeilla mitään mikä ei toimi 100% varmuudella.

Ne on kuitenkin sitten jo ihan oma lukunsa ne baarit, joissa ei oikeasti toimi mikään muu kuin vanha, tuttu ja turvallinen. Niissä se yhteenlaskettu asiakkaiden älykkyysosamäärä tuskin nousee Paris Hiltonin "tsihuahua"-hauvaa korkeammalle, joten sen kyllä ymmärtää. Samaten lähi-huoltsikalta saa Kake Randellin "parhaat" kokoelman c-kasetilla ja se tv:stä tuttu "Viljo" tulee melkoisella varmuudella vastaan, kossupullo verkkareiden takataskusta pullottaen. Tai jotain...

--------------
COS' We Got House
Back to top
Profile PM 
117 vastausta (aloitettu: Heinä. 08 2010,04:49) < Edellinen | Seuraava >

[ Seuraa aihetta :: Lähetä aihe sähköpostitse :: Tulosta tämä aihe ]

Sivuja: (6) < [1] 2 3 4 5 6 ... >