Foorumi

» Tervetuloa vieras
[ Kirjaudu sisään :: Rekisteröidy ]

Sivuja: (16) < 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... >

[ Seuraa aihetta :: Lähetä aihe sähköpostitse :: Tulosta tämä aihe ]

Aihe: Ohjelmatoimistot joita DJ:n kannattaa välttää< Edellinen | Seuraava >
Jassu Offline
Admin / Mr Dj

Ryhmä: Admin
Sukupuoli:
Liittyi: Loka. 2001
Lähetti: Syys. 28 2005,14:00

Lainaa (zortex @ Syys. 28 2005,13:29)
Lainaa (Keba @ Syys. 28 2005,10:08)
Kyllä mäki voin monta toimistoa sanoa, mistä saa rahansa ajallaan, mutta tarkoitus täällä on listata niitä, joissa on jotain huonoa.

Siis pointtina viestissäni oli, että tuolta ei rahojaan saa, joten kannattaa vältellä ko. lafkaa. Muutenkin keikkapaikat on mitä on ja niihin yleensä joutuu roudaamaan PA:n. Palkat kuitenkin samaa tasoa mitä muilla ohjelmatoimistoilla vaikka töitä teet n-kertaa enemmän. Mutta todettakoon, että jos tuossa toimistossa uransa aloittaa niin kyllä varmasti alan karut realiteetit tulee esiin  :p

Noin minäkin viestisi ymmärsin, keba nähtävästi ymmärtänyt toisin :)

Hyvä kuitenkin että selvensit

--------------
------ < Jassu @ Kuvat.Net / Mr-Dj.Org > ------
- "Rock'n'Roll is DEAD, Long Live HOUSE Music"™ -
Back to top
Profile PM WEB MSN 
Keba Offline
Levynvaihtaja

Ryhmä: ApuJumala
Sukupuoli:
Liittyi: Tammi. 2003
Lähetti: Syys. 28 2005,14:03

Aah, no niin, nyt mäkin tajusin =) En hiffannu, että olet töitä joskus ko. paikalle tehnyt.

--------------
www.soundprojection.org
Back to top
Profile PM MSN 
Dj MiCi Offline
Jokapaikan höylä

Ryhmä: Viikonloppu-Dj
Sukupuoli:
Liittyi: Tammi. 2002
Lähetti: Syys. 28 2005,19:18

Lainaa (zortex @ Syys. 28 2005,02:51)
Jos haluatte saada keikkaliksanne ajoillaan, niin älkää työntäkö käteänne paskaan;
Ohjelmapalvelu Ariset Oy

Teemu: Mä olen kanssasi TÄYSIN eri mieltä,sillä mulla on palkka tullu aina (pl. eka palkka joka meni väärälle tilille,mutta asia korjattiin samana päivänä) ajallaan ja siinä määrin,mitä matkalaskussa olen pyytänytkin. Paikat eivät kylläkään ole olleet maan parhaita tanssimestoja, mutta itse olen ne valinnut ja HALUNNUT soitettavaksi...sillä viihdyn esim. Haavissa paljon paremmin kun isoissa yökerhoissa.En tiedä mikä Kekillä on joidenkin työntekijöiden suhteen,ettei tuo palkka homma suju niinkuin pitäisi,mutta minä ja Hammer ollaan kyllä saatu palkka ajoissa.Ehkä me ollaan Hampin kaa niin korvaamattomat  :D  ettei Kekki kehtaa riskeerata  *nayttaa peukaloa*  *leikki leikkinä*

--------------
"Mitä isi edellä sitä lapsi perässä"  Dj Miro
Back to top
Profile PM MSN 
Dj MiCi Offline
Jokapaikan höylä

Ryhmä: Viikonloppu-Dj
Sukupuoli:
Liittyi: Tammi. 2002
Lähetti: Syys. 28 2005,19:25

Lainaa (zortex @ Syys. 28 2005,13:29)
Muutenkin keikkapaikat on mitä on ja niihin yleensä joutuu roudaamaan PA:n. Palkat kuitenkin samaa tasoa mitä muilla ohjelmatoimistoilla vaikka töitä teet n-kertaa enemmän.

Mihinkään paikkaa ei ole pakko mennä ja palkasta kannattaa aina sopia etukäteen tai vaatia tiettyä summaa et lähtee.Itse olen sanonut ei tolle roudaamiselle ja etten pilaa autoani kamojen raahaamisella,niin eipä sit ole sellasia keikkoja edes tarjottu.Mitä olen muiden ohjelmatoimistojen palkkatasoja kuunnellut heidän työntekijöiltään,niin mä en ainakaan lähtis sellasilla summilla ajamaan esim. just J.kylästä Kuopioon..tai mun tilanteessa toisinpäin.Tähänkään mennessä en ole majotuksesta joutunut maksamaan mitään,eli kaikki kämppä ja muut edut ei palkkapäivänä lämmitä.

--------------
"Mitä isi edellä sitä lapsi perässä"  Dj Miro
Back to top
Profile PM MSN 
maku Offline
Marcus Maison

Ryhmä: Jukebox
Sukupuoli:
Liittyi: Touko. 2003
Lähetti: Loka. 31 2005,10:50

Tulipa soiteltua kesällä Tapahtumamafian hommissa, enkä kyllä suosittele kyseistä lafkaa kellekään. Sen verran epävarmaa on palkanmaksu, jonka täällä ovat jo useat todenneet.

Toisin se on ulkomailla.  *nayttaa peukaloa*

--------------
www.marcusmaison.com
www.hotncoldrecordings.com
Back to top
Profile PM WEB MSN 
Keba Offline
Levynvaihtaja

Ryhmä: ApuJumala
Sukupuoli:
Lähetti: Loka. 31 2005,19:16

Lainaa (maku @ Loka. 31 2005,10:50)

Juu, mäkin oon kuullut, kuinka hyvin asiat oikeasti ovat ulkomailla  *saa idean*

--------------
www.soundprojection.org
Back to top
Profile PM MSN 
Santtu Offline
Korson Rehtori

Sukupuoli:
Liittyi: Heinä. 2003
Lähetti: Marras. 02 2005,04:33

Lainaa (maku @ Loka. 31 2005,10:50)

Niinpä onkin...
Näkisin, että kaikkien kannattaa lähteä soittamaan Suomen rajojen ulkopuolelle, niin jo alkaa elämä hymyilemään, palkat tulevat ajoissa ja ne ovat vähintään tuplaten suurempia, naiset ovat kauniimpia ja ruoho vihreämpää.

--------------
-Santtu-
Back to top
Profile PM 
zortex Offline
Tiskihorojukka

Sukupuoli:
Lähetti: Marras. 02 2005,17:41

Lainaa (Dj MiCi @ Syys. 28 2005,19:25)
Mihinkään paikkaa ei ole pakko mennä ja palkasta kannattaa aina sopia etukäteen tai vaatia tiettyä summaa et lähtee.Itse olen sanonut ei tolle roudaamiselle ja etten pilaa autoani kamojen raahaamisella,niin eipä sit ole sellasia keikkoja edes tarjottu.Mitä olen muiden ohjelmatoimistojen palkkatasoja kuunnellut heidän työntekijöiltään,niin mä en ainakaan lähtis sellasilla summilla ajamaan esim. just J.kylästä Kuopioon..tai mun tilanteessa toisinpäin.Tähänkään mennessä en ole majotuksesta joutunut maksamaan mitään,eli kaikki kämppä ja muut edut ei palkkapäivänä lämmitä.

Jep. Eihän niitä keikkoja ollu pakko tehdä, mutta jos halusit leipää syödä niin pakko oli. Naurettavinta hommassahan oli että DJ-puolella ko. lafkassa ennen oli vain noin kolmessa paikassa kamat vakiona paikalla, vaikka soittoiltoja olisikin ollut joka viikonloppu. En ymmärrä miksi laitteet (paskat sellaiset) piti roudata joka kerta paikalle. Loppupeleistähän minä menin keikoille omat soittimet mukanani, koska en halunnut levyjä soittaa millään kotisoittimilla, joissa ei saa edes biiseistä tyhjiä alusta pois.

Toisaalta, firma taisi vain panostaa kuppilakeikkailuun ja niin hyvä toisaalta minulle. Tulipahan alan karut realiteetit tutuiksi, mutta jos on jo jonkun aikaa levyjä soitellut työkseen, ei tuolta itselleen ainakaan mitään dj-uran nostatusta saa. Hyvä paikka varmasti aloittaa ura, kunhan ei kuvittele ensimmäisenä saavansa käteen oikeata dj-soitinta.

Se on hyvä sinulle ettet ole joutunut majoituksestasi maksamaan, mutta minulla oli esim joskus keikkoja joissa oltiin perjantain Lahdessa ja lauantaina jossain Oulun huitteilla. Kummassakaan ei majoitusta. Ei paljoa kiinnostanut ja kilometrejä tuli. Ja kyllä minua palkkapäivänä lämmittää se että en ole tuhlannut rahojani keikoilla majoittautumiseen sekä lämmitää mieltä myös se että ei tarvitse palkoista kännykkälaskua tai promolevyjä maksella.

Mitenkäs teillä muilla; vähentääkö kilometrikorvaukset verotettavaa tuloa vai saatteko ne palkan päälle?

--------------
"Te ootte poijat niin nuoria, ettete osaa edes porata."
Back to top
Profile PM 
Santtu Offline
Korson Rehtori

Sukupuoli:
Lähetti: Marras. 02 2005,21:26

Lainaa (zortex @ Marras. 02 2005,17:41)
Mitenkäs teillä muilla; vähentääkö kilometrikorvaukset verotettavaa tuloa vai saatteko ne palkan päälle?

Niinpä niin... Tästä aiheesta on juteltu muutaman kerran aikaisemminkin mutta kerrataan nyt vielä:kilometrikorvaus on palkan päälle maksettava korvaus oman auton käytöstä. Sen maksaminen palkan sijasta on laitonta mielestäni työntekijän pitäisi olla tässä kohtaa hereillä. Ei pidä hyväksyä laitonta toimintaa vaan vaatia oikeaa palkkaa ja sen päälle mahdollisia korvauksia.
Palkalla ja korvauksella on juridisesti huikea ero. Järki käteen, hyvät ystävät!

--------------
-Santtu-
Back to top
Profile PM 
zortex Offline
Tiskihorojukka

Sukupuoli:
Lähetti: Marras. 03 2005,02:21

Lainaa (Santtu @ Marras. 02 2005,21:26)
Niinpä niin... Tästä aiheesta on juteltu muutaman kerran aikaisemminkin mutta kerrataan nyt vielä:kilometrikorvaus on palkan päälle maksettava korvaus oman auton käytöstä. Sen maksaminen palkan sijasta on laitonta mielestäni työntekijän pitäisi olla tässä kohtaa hereillä. Ei pidä hyväksyä laitonta toimintaa vaan vaatia oikeaa palkkaa ja sen päälle mahdollisia korvauksia.
Palkalla ja korvauksella on juridisesti huikea ero. Järki käteen, hyvät ystävät!

Juurikin näin... vaikka joistakin on tietysti kiva että saa tulonsa "verottomana",

--------------
"Te ootte poijat niin nuoria, ettete osaa edes porata."
Back to top
Profile PM 
SamiAss Offline
eläke-dj, nyk. Rattopoika

Ryhmä: Hengailija
Sukupuoli:
Liittyi: Maalis. 2005
Lähetti: Joulu. 28 2005,18:31

Olihan se ihan mukava saada iso osa palkasta verottomina korvauksina, kunnes verotoimiston tädit ja sedät päätti tarkistaa meidän verotuksen...

Laittomasti oli meille maksettu, takas piti maksaa, enkä tosiaan ollu ainoo...
Ja summat mitä meni veroiks, ei kaikilla mitään taskurahoja ollu.
Mutta se ohjelmatoimisto on jo nurin että turhaan sitä haukkumaan enempiä...

Kuitenkin tämä tapahtumamafia on epäluotettava maksamisen suhteen, nykyään kantaa nimeä Sweet Beat, eli kaanattaisko välttää...??

Itse en Sweetbeatille ole kun yhden keikan tehnyt, josta ei ole rahoja kuulunut, moni joka sen sijaan on töissä Sweet Beatilla on sanonut palkkojen olevan reilusti myöhässä... Enpä taida toista keikkaa tehdä niille...

--------------
Last night a Dj killed my dog!
Back to top
Profile PM 
Miekone Offline
Mixerin kyttääjä

Ryhmä: Mixerin kyttääjä
Sukupuoli:
Liittyi: Kesä. 2003
Lähetti: Joulu. 28 2005,23:50

No ei kannata tehdä, jos et ole valmis taistelemaan palkoistasi.
Itse tein kaksi keikkaa ja soittelin perään kun ei rahoja kuulunut, sitten sanottiin että on pistetty maksuun..no oliko pistetty? Mitäs luulette? :p

Ennen keikkoja kun asioista aluksi sovittiin oli todella vakuuttavan kuuloista puhetta puhelimessa, maksamisen on siirretty tilitoimistolle X koska siinä on aikaisemmin ollut ongelmia ja palkat maksetaan nykyisin päivinä X ja X.

Ei vastattu enää kun soitin omasta kännykästä, piti soittaa kaverin numerosta, sitten vastattiin. Ei riittänyt vieläkään, piti soittaa uudelleen ja uudelleen ja vielä kerran uudelleen ja lopulta rahat siirrettiin tilille.

Jos ei muu olisi auttanut niin olisin matkustanut toimistoon paikan päälle. Minulle ei niinkään ole kysymys siitä että jää parin keikan palkat saamatta vaan siitä että noin ei voi vaan yksinkertaisesti tehdä. Kusettaa työntekijää silmään.
Moni täällä foorumilla on valittanut että ei ole saanut TAPAHTUMAMAFIASTA rahojaan ulos, vaikka keikat on tehty jo puoli vuotta sitten. Se on jokaisen oma asia jos antaa asian olla, mutta itselläni ainakin asia on niin että en lopeta vaatimista ennen kuin jokaikinen sovittu euro on tilillä.
*kuuntelee musaa*
Back to top
Profile PM 
Tesno Offline
Musiikkijuontaja

Ryhmä: Pro Dj
Sukupuoli:
Lähetti: Joulu. 29 2005,21:22

Lainaa (Miekone @ Joulu. 28 2005,23:50)
No ei kannata tehdä, jos et ole valmis taistelemaan palkoistasi.
Itse tein kaksi keikkaa ja soittelin perään kun ei rahoja kuulunut, sitten sanottiin että on pistetty maksuun..no oliko pistetty? Mitäs luulette? :p

Ennen keikkoja kun asioista aluksi sovittiin oli todella vakuuttavan kuuloista puhetta puhelimessa, maksamisen on siirretty tilitoimistolle X koska siinä on aikaisemmin ollut ongelmia ja palkat maksetaan nykyisin päivinä X ja X.

Ei vastattu enää kun soitin omasta kännykästä, piti soittaa kaverin numerosta, sitten vastattiin. Ei riittänyt vieläkään, piti soittaa uudelleen ja uudelleen ja vielä kerran uudelleen ja lopulta rahat siirrettiin tilille.

Jos ei muu olisi auttanut niin olisin matkustanut toimistoon paikan päälle. Minulle ei niinkään ole kysymys siitä että jää parin keikan palkat saamatta vaan siitä että noin ei voi vaan yksinkertaisesti tehdä. Kusettaa työntekijää silmään.
Moni täällä foorumilla on valittanut että ei ole saanut TAPAHTUMAMAFIASTA rahojaan ulos, vaikka keikat on tehty jo puoli vuotta sitten. Se on jokaisen oma asia jos antaa asian olla, mutta itselläni ainakin asia on niin että en lopeta vaatimista ennen kuin jokaikinen sovittu euro on tilillä.
*kuuntelee musaa*

Kyllä se taitaa olla kuitenkin työnantajan velvollisuus maksaa ne palkat sovittuun aikaan. Jos ei maksa, niin ei työntekijällä ole mitään velvollisuutta soitella kymmentä kertaa palkkojen perään.

--------------
Licence to scratch
Back to top
Profile PM MSN 
Miekone Offline
Mixerin kyttääjä

Sukupuoli:
Lähetti: Joulu. 29 2005,21:50

Siis tarkoitat että jos työntekijä ei maksa sinulle palkkaa sovittuun aikaan eikä ole aikomustakaan maksaa, niin annat asian olla koska se ei ole sinun velvollisuus?
Mielenkiintoinen näkökulma.  *nayttaa peukaloa*
Back to top
Profile PM 
René B. Offline
wednesday?

Sukupuoli:
Liittyi: Marras. 2004
Lähetti: Joulu. 30 2005,12:56

Lainaa (Miekone @ Joulu. 29 2005,21:50)
Mielenkiintoinen näkökulma.  *nayttaa peukaloa*

no ei tämäkään kovin järkevältä näkökulmalta vaikuta... :p

Lainaa
Siis tarkoitat että jos työntekijä ei maksa sinulle palkkaa...

*on hammentynyt*

--------------
::: Dj-Info | wednesday? :::
Back to top
Profile PM 
Miekone Offline
Mixerin kyttääjä

Sukupuoli:
Lähetti: Joulu. 30 2005,15:29

No nuitahan sattuu, inhimillisiä virheitä, mutta varmaan kaikki jotka ei n*ssi yhtä paljon pilkkua ymmärsi tuon kulman  *on hammentynyt*
Back to top
Profile PM 
Tesno Offline
Musiikkijuontaja

Ryhmä: Pro Dj
Sukupuoli:
Lähetti: Joulu. 30 2005,17:17

Velvollisuus on lienee ottaa tossa vaiheessa yhteys viranomaisiin tai lakimieheen, ihan mihin tykkää... :)

--------------
Licence to scratch
Back to top
Profile PM MSN 
Miekone Offline
Mixerin kyttääjä

Sukupuoli:
Lähetti: Joulu. 30 2005,19:16

Deejiillä on aina sopimusasiat kunnossa!  :D
Back to top
Profile PM 
SamiAss Offline
eläke-dj, nyk. Rattopoika

Sukupuoli:
Liittyi: Maalis. 2005
Lähetti: Joulu. 30 2005,22:30

Itse asiassa kyseinen ohjelmatsto makso mulle sen palkan tänää aamulla, ja kerto omista ravintola bisneksistä, minkä takia se sekoilee palkkojen ja keikkamaksujen kans... Ota ny selvää... Ehkä voi päätellä jotai edellisistä viesteistä....????

--------------
Last night a Dj killed my dog!
Back to top
Profile PM 
Jyrgi Offline
Hengailija

Sukupuoli:
Liittyi: Helmi. 2005
Lähetti: Joulu. 30 2005,22:38

Lainaa (Miekone @ Joulu. 30 2005,19:16)
Deejiillä on aina sopimusasiat kunnossa!  :D

Niin surullista kuin se onkin, työntekijä luottaa usein työnantajaan liikaakin.

Kuulun siihen porukkaan jolle on pamahtanut jälkiverolappu verottajalta. Sitä uskoo, että asiat tehdään oikein. Noh, virheistä oppii...

Lainaa
Velvollisuus on lienee ottaa tossa vaiheessa yhteys viranomaisiin tai lakimieheen, ihan mihin tykkää...

Velvollisuus... totta. Auttaako? ei meidän tapauksessa...  *paa painuksissa*

--------------
Mitä sulle oikein pitää antaa, että sä soittaisit hyvää musiikkia?!?
Back to top
Profile PM MSN 
310 vastausta (aloitettu: Loka. 31 2004,23:01) < Edellinen | Seuraava >

[ Seuraa aihetta :: Lähetä aihe sähköpostitse :: Tulosta tämä aihe ]

Sivuja: (16) < 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... >